Jak je na tom B’TWIN RockRider 340?

Zkusím nějak lidsky nebo lépe řečeno srozumitelně sepsat mé zkušenosti s horským kolem z decathlon.cz B’TWIN RockRider 340. Někdo by řekl lowend za 4.999Kč a já říkám no a co? Mám to kolo rád, i když jsem na něm musel provést několik pro mě životních výměn. Byla mi sice nabízena vyšší verze s kotoučovými brzdami (prodávajícího chápu), ale jsem konzerva a tak jsem koupil klasiku s V-Brake brzdami na které jsem víc než jen zvyklý. U prodavače hodnotím pozitivně jeho přístup. Kolo jsem si vyzkoušel a na prodejně udělal několik koleček. Na mou výšku 170cm bych měl sice mít velikost M, ale rád jsem v kole hodně „zapíchnutý”. Prodavač mi proto připravil ještě kolo velikosti L vhodné především pro výšku 175-180cm a to bylo právě to pravé. Vzal jsem ho tedy. Mezitím, co jsem se poohlížel po prodejně v Modřicích zatím mi kolo pošteloval. Dá se říci, že dobře vyjma přesmykače, o který v některých místech štrejchal řetěz a to přímo nesnáším. V pohodě jsem si ho doladil sám, však nejsem žádné ořezávátko. Níže přináším originální technický popis #Decathlon doplněný o to jaké komponenty jsem od února 2016 vyměnil. Žádná tragédie to, ale není a po cca 7000 ujetých km musím konstatovat, že #RockRider340 je držák a to mám k dispozici ještě grátis garančku, kterou využiji nejspíš až v listopadu. Dřív nebude čas. Je čas jít čmárat.

img_20160904_091009

Technický popis:

1 Rám: Exkluzivní rám Rockrider 340 nabízí jízdu ve vzpřímené pozici a umožňuje všestranné použití. Zesílený hliník 6061 T4T6 s nízkou hmotností a vysokou odolností. Smíšená geometrie slopping vyhovuje ženám i mužům. 3vrstvý nátěr s lakem poskytuje dlouhodobou ochranu rámu.

2 Vidlice: Odpružená vidlice Suntour XCT s 80mm zdvihem. Nastavení tuhosti pomocí ozubeného kolečka.

Vcelku kvalitní odpružení, jen mohla obsahovat ještě zámek vidlice.

3 Odpružení: Bez zadního odpružení.

Nechybí mi, celopéro jsem měl a zjistil jsem, že ho nepotřebuji. Nicméně bezchybně funkční jsou až celopéra ve vyšší cenové hladině.

4 Převody: Ocelový trojpřevodník (22 / 32 / 42 zubů) s plastovým krytem. 7rychlostní zadní měnič Shimano TY21. Přesmykač SHIMANO TZ30 nebo MICROSHIFT MS22. Řazení otočnou rukojetí SRAM MRX21 s označením rychlostí. Kazeta SHIMANO TZ21 se 7 pastorky (14 až 28 zubů). Široký a odolný řetěz KMC Z51.

I když komponenty nejsou top, nemám moc připomínek i když jsem byl prodavačem upozorněn, že by to chtělo lepší kazetu. Snad jen kolečko navic by bodlo. Řetěz jsem měnil po ujetých 4000km a to není vůbec špatné.

img_20160904_091035
5 Brzdy: Přední i zadní brzdy typu V-brake s pružinou zajišťují výkonné brzdění. Hliníkové brzdové páčky na 2 prsty.

Však jsem si vybral kolo s V-Brake. Dozadu jsem však dal lepší špalky značky B’TWIN za 139Kč.

6 Řídítka: Mírně zvýšená řídítka pro vyšší pohodlí při jízdě. Ocelová řídítka široká 600 mm zajišťují stabilitu a pohodlí při jízdě.

Vyměnil jsem na řidítkách gripy za pohodlnější „křidýlkové” značky Author za cca 175Kč a přidal na řídítka malé rohy pro pohodlnější jízdu na delší trasy.

img_20160904_090906
7 Představec: Hliníkový představec s délkou 90 mm (XS / S / M) a 110 mm (L / XL) s úhlem 10° poskytuje maximální pohodlí.

Představec 110mm mi sedí.

8 Hlavové složení: Hlavové složení typu A-headset je odolné vůči nárazům a spolehlivé v zatáčkách. Gripy B’TWIN Sport 300 se soft touch povrchem jsou protiskluzové a dokonale navazují na otočné rukojeti.

Připomínku ke gripům viz odstavec 6 (řidítka)

9 Sedlo: Exkluzivní sedlo B’TWIN ERGOFIT. Jeho širší „hamakový“ tvar zajišťuje rovnoměrné rozložení hmotnosti a poskytuje při jízdě pohodlí.Nebo: sedlo B’TWIN SPORT 100 se silnou pěnovou vrstvou pro maximum pohodlí.

Nesedí mi. Od takového sedla mám tak odřená stehna a bolí mě při delších jízdách zadek, holt každý jsme jiný. Už asi 4 roky jezdím na umělých sedlech značky Vertu asi za $7 z AliExpress.com . To sedlo prostě miluji.

img_20160904_090935
10 Sedlovka: Ocelová sedlovka s průměrem 29,8 mm, v délce 350 mm.

Obyčejná, ale zatím jsem ji neměnil. Svůj účel plní 🙂

11 Kola: 26″ kola B’TWIN Alloy Single Wall s jednostěnnými ráfky. Širší kola poskytují vyšší stabilitu, 36 paprsků zajišťuje odolnost vůči nárazům. Rychloupínák na předním kole usnadňuje údržbu, převoz i uskladnění kola.36 paprsků zajišťuje odolnost vůči nárazům. Rychloupínák na předním kole usnadňuje údržbu, převoz i uskladnění kola. Matice na zadním kole snižuje riziko krádeže.

Ráfky jsou sice jednostěnné, ale kvalitní (zatím drží), na 26″ se vzhledem ke své výšce cítím dobře. Chybějící rychloupínák na zadním kole mi nechybí, i když nebyl by špatný. Zdůvodnění Decathlonu proč není rychloupínák na zadním kole mi přijde vtipné.

12 Pláště: Nové horské pláště B´twin All terrain Dry 26 × 2,0 vynikají vysokým výkonem (díky vyztuženému běhounu) a přilnavostí v zatáčkách (díky postrannímu vzorku).

Jsou dobré, zadní plášť jsem měnil po 5000km. Přední tam je dosud.

13 Pedály: Ploché horské pedály s ložisky z tvrdé pryskyřice jsou lehké a bezpečné (bez ostrých hran, při sklouznutí nohy z pedálu není náraz tak bolestivý).

Pedály jsou levné a špatné. Používám pro větší pohodlí tenké široké BMX pedály značky Author se strapsy (pásky). Na #MTB nikdy nepoužívám nášlapy.

img_20160904_091035
14 Příslušenství: Součástí výbavy je kryt měniče a převodníku, zvonek, přední a zadní světlo a odrazky na kolech a pedálech. Na rám je možné připevnit zadní nosič, dětskou sedačku, stojánek, držák na láhev, přední i zadní blatník, podsedlovou brašnu atd.

Přední a zadní světlo nejsou součástí výbavy což nesouhlasí s tím co je psáno výše. Na kole mám přední světlo s elektronickým zvonkem (2v1) a vzadu mám gumovou blikačku. Na řídítka jsem přidal T adaptér a cyklocomputer. Přední blatník jsem měl doma v inventáři, zadní značky EVO  (na obrázku je ještě stará verze blatníku, který jsem používal) za 239Kč s uchycením na sedlovku byl zakoupen v Decathlonu. Dále košík a držák s pumpičkou taktéž z inventáře.

img_20160904_090915
15 Hmotnost: 14,85 kg vel. M bez pedálů.

Závěr: Za relativně málo peněz dostanete dobré kolo, které jak je psáno na webu není jen pro běžné ježdění, ale můžete mu dát i pořádně za uši.

Můj profil na Sports-Tracker: http://www.sports-tracker.com/view_profile/janciclek

Kompletní obrázková galerie: https://1drv.ms/a/s!AnEtk0ma1G1_wyGDsW6OIRP6_0yu

cyclopoint se představuje:

Cyklonadšenec pro kterého je 24hodin na kole ještě zábava a fanoušek moderních technologií, ale čeho je moc, toho je příliš. S krédem: "Provokovat lidi mě vždycky vzrušovalo" Madonna Viz.: http://mobilni-komunikace.blog.cz  http://www.endomondo.com/profile/2342152  Czech Republic Mé Motta: "Nedívat se zpátky, myslet na to, co mě čeká dnes a zítra" Bernard Hinault "Provokovat lidi mě vždycky vzrušovalo" Madonna
Příspěvek byl publikován v rubrice K Zamyšlení, Příslušenství, Uncategorized se štítky , , , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na Jak je na tom B’TWIN RockRider 340?

  1. Martin napsal:

    Zdravím 🙂
    Jen krátce zkušenosti po třiceti dnech (opravdu pouhý jeden měsíc) provozu. To je v mém případě cca 800 Km po cestách, cyklostezkách a občas nějaká spíše lepší polní cesta. Prostě pohodička, klidná jízda, žádný extrém.
    Po měsíci provozu je tedy kolo v havarijním stavu. Odpružená vidlice se kýve do stran a divně prostě pruží do boku, až to (na zcela rovné asfaltce) v pokodě totálně roztřepe řidítka, stabilita nula. Navíc nemá ten horní doraz (neznám správný název, prostě pružina fungující opačným směrem, než odpružení a tím pádem po vyklepání nějakého pologumového kolečka se při každém nadzvednutí předního kola ozve nepřijemná rána – celé to prostě cvakne dolů/nahoru), no prostě opravdu hnus, který sjem na kole ještě nepotkal a to mám naježděno opravdu hodně… Několikrát seřizovaná přehazovačka a brzdy – neustále něco skřípe, cvaká, samovolně přeskakuje, v záběru padá a přeskakuje. odkrokování je dost nepřesné a všechno, co se může hýbat se hýbe a vrže. Brzdy sjeté na nulu a zadní plášť nemá žádný vzorek. Tzn. ty prodejní pláště, které tam jsou mají sloužit pouze k tomu, aby jste na tom kole mohli dojet domů.
    Navíc ten hloupý tvar rámu na který se nevejde žádná normální kapsička, atd…

    S kolem jsem byl spokojený cca 14 dnů, než se začly projevovat výrobní nedostatky, nekvalitní díly a špatný materiál.

    úpřímně – každý udělá mnohem lépe, když koupí levné tesco kolo.

    • cyclopoint napsal:

      No to bych opravdu neřekl. Nejspíš jste narazil na špatný kus. Repas vidlice mi kluci v Decathlonu udělali v rámci záruky po 10k km. Jezdili jsme skoro metrové brody, kamení a opravdu tvrdý terén. Jinak zadní plášť mám už třetí, ale to je normálka, prdel je vždy více zatížená a to je také příčina rychlejšího sjíždění. Přední je stále původní B’twin. Jinak na měsíc ježdění máte těch závad až moc. Co se týče tvaru rámu musel jste vědět do čeho jdete. Na tento typ rámu patří kapsička na štangli a druhá pod sic. Doporučuji reklamaci v Decathlonu, kluci Vám tam dají kolo určitě zase do pořádku.

      • Martin napsal:

        jj, ohledně rámu jsem věděl.. bylo to velké mínus, ale po načtení recenzí (a hlavně po přečtení této stránky) jsem si řek, že za 5000 si nemám moc co vybírat design a smířil jsem se s tím, že tam tu kapsičku napasuju silou 😀 (povedlo se jen prodloužením pásku se suchým zipem a do mezery se vešla pumpička)
        Vidlici asi vyřeším snížením toho odpružení – když by to zajíždělo do sebe hlouběji, bude snad stabilnější. Podívám se, jestli nepůjde přidat i ta opačná pružina.
        ono je to tak, že když to vyšroubuju na maximální sílu, tak se na tom dobře jede, ale je to nestabilní. Naopak když dám minimum, tak to zajede níž a je stabilnější (ale zase při tomhle nadhodit přední kolo je fakt k nasrání a já rád po zadním a bez držení..).
        Nemáte třeba tip jak tu vidlici snížit? Aby pérovala tvrdě a byla co nejníž.. V nejhorším to i provrtám a přišrobuju 🙂

      • cyclopoint napsal:

        Ne ne, jak jsem psal. Vidle má nalítáno 10k km a je po repasi. Tak chvíli vydrží, ale jsem s klukama z Decathlonu domluvený, že mi tam dají lepší z kategorie těch pružinových za cenu cca 4.500Kč (což je skoro cena RockRidera). Je to, ale pořád lepší řešení než levnější kapalinová vidle. V Decathlonu jsem celkem populární, asi čtou také moje články.

  2. Martin napsal:

    Dovolím si ještě se k tomu vrátit.. Po dalším měsíci (cca 700Km záměrně velmi klidných a mírných cyklostezek) je kolo nepojízdné. Kvalita vidlice je děsivá a navíc ani nejde zamkonut. Kýve se do stran, vibruje, pustit se řidítek je nemyslitelné. Rám skřípá/vrže, nezjistil jsem odkud. Pláště na nule, duše se samovolně trhají – prostě po dvou měsících přirozeně odešly stářím/opotřebením. Seřízení přehazky vydrží max. 20Km, v záběru je to o zdraví (fakt příjemné, kdež se chcete „mírně prudčeji“ rozjet (křižovatka/přechod) a to svinstvo sjede a protočí se. Úžasné). Brzdové špalky jsou stejně jako pláště a duše pouze „převozní“. V případě potřeby v pohodě dojedete z obchodu domů, ale víc nedoporučuji riskovat.

    Zkráceně, tak nekvalitní kolo jsem nikdy dřív neměl. Opravdu jsem jezdil na mnoha kolech včetně polských tesco „olpranů“ a NIKDY a to ani v případě těch nejhorších tesco/kaufland kol jsem se nesetkal s tolika závadami v tak krátkém čase.

    Samozřejmě pokud má někdo kolo na páteční cestu do hospody a sobotní ranní návrat, tak je to OK a pravděpodobně poslouží i celé 2 roky záruky. Pokud ale jezdíte víc než jednou týdně do hospody a zpět, tak si připravte minimálně dalších 5000 na výměnu „převozních“ součástí a nutný servis v prvních dvou měsících.

    Decathlon už nikdy, dleska jsem to po 8Km jízdy zase tlačil domů se zaseklým řetězem, roztrženou duší a podivně (ne)fungující zadní a podivně kvičící přední brzdou. Normálně mám z toho kola už strach 😀 a jdu do obchodu pěšky (a to už jsem opravdu mnoho let neudělal. Pěšky je sprosté slovo.)

    • cyclopoint napsal:

      Nebude to spíš údržbou. Výměna řetězu příp. namazání, špalků atd.? Roztržené duše, ten jev neznám. Každopádně je dobré dát do ráfku druhou velovložku. Cena 10Kč. Myslím, že najezdím víc a to neznám. Minulý týden jsem dal Vysočinu, bez defektu po šotolině, kamení … Nic jsem nemusel ani seřizovat, prostě kolo šlapalo jak mělo. Je jasné, že vidlice v základu vzhledem k ceně kola nebude nic moc. Příští rok ji vyměním za lepší asi za 4tisíce vzhledem k tomu co najezdím mi také nic jiného nezbývá.

      • Martin napsal:

        Říkám si, že to možná prostě začli dělat jinak / z horších materiálů atd. Samovolně roztrženou duši jsem taky nikdy neviděl, ale jinak si to vysvětlit nedokážu. Byla viditelně roztržená (prostě poznáte roztrženou/proříznutou gumu…), nikde poblíž (všech třech! roztřžených míst) nic ostrého nebylo, na nic jsem nenajel. 1x roztržení zboku, 2x zevnitř od ráfku. Bylo i trochu vidět, že je v tom místě duše jakoby tenší a takový divně zvrásněný povrch.. Škoda, mohl jsem to nafotit, ale už se mi to nechtělo nějak řešit vzhledem k celkovému stavu toho vraku 🙂
        Taky chápu, že se zadní plášť prostě sjede rychleji, ale stáhnout za necelé 2 měsíce 2 pláště (pak jsem prohodil přední zadní) na nulu? To je jako masakr.
        Jako pojezdil jsem asi 2-3 týdny v pohodě, pak něco přes měsíc s každodenním servisem a teď po těch dvou měsících bych musel vyměnit tu vidlici, pláště, duše, možná ráfky a nevím proč a odkud vrže ten rám.. masakr. připadám si i blbě že bych to někomu prodal, protože to je fakt šmejd.
        Se seřízením si jistě poradím, kdybych něco dělal špatně, projevilo by se to asi dřív i na jiných kolech 🙂 Loni jsem na tesco-polském kole najel přes 10 000 téměř bez servisu. Pár defektů, občas stříknout řetěz a nic víc to nepotřebovalo. (a to byl už třetí rok a nebál jsem se na tom skákat z cca metru a lítat dost rychle z kopců vestoje bez držení. 🙂 To s tím decathlon pseudokolem mám vážně už strach i sjet z patníku)

      • cyclopoint napsal:

        Toto si neumím nijak logicky vysvětlit, než že jste kápl na hodně špatný kus. Btwiňácké duše si kupuji v double packu za 70Kč a jsou naprosto na pohodu. Za mě 💯% spokojenost. Včera jsem vyměnil řetěz a kazetu a jede se dál.

        Celopéro Olpran mám doma a raději bych ho nekomentoval i když jsem s ním taky nemálo najel. Teď už ho používám jen jako zimáka.

  3. Denisa napsal:

    Mám na tomhle kole najeto přes 1000 km a jsem spokojena.. Zadní plášť bude potřeba vyměnit, ale jinak je vše v pořádku. Mám ale problém se zvednutím řídítek.. Nevíte jak na to?

    • cyclopoint napsal:

      To jsem ještě neměl potřebu řešit. Kolo jsem si vyzkoušel na prodejně a nechal si vše nastavit jak jsem potřeboval a rýpat do svého (ideálního) nastavení kola nechci. Zkuste se obrátit na Decathlon na FB.

Zanechat Odpověď

