Jak je na tom B’TWIN RockRider 340?

Zkusím nějak lidsky nebo lépe řečeno srozumitelně sepsat mé zkušenosti s horským kolem z decathlon.cz B’TWIN RockRider 340. Někdo by řekl lowend za 4.999Kč a já říkám no a co? Mám to kolo rád, i když jsem na něm musel provést několik pro mě životních výměn. Byla mi sice nabízena vyšší verze s kotoučovými brzdami (prodávajícího chápu), ale jsem konzerva a tak jsem koupil klasiku s V-Brake brzdami na které jsem víc než jen zvyklý. U prodavače hodnotím pozitivně jeho přístup. Kolo jsem si vyzkoušel a na prodejně udělal několik koleček. Na mou výšku 170cm bych měl sice mít velikost M, ale rád jsem v kole hodně „zapíchnutý”. Prodavač mi proto připravil ještě kolo velikosti L vhodné především pro výšku 175-180cm a to bylo právě to pravé. Vzal jsem ho tedy. Mezitím, co jsem se poohlížel po prodejně v Modřicích zatím mi kolo pošteloval. Dá se říci, že dobře vyjma přesmykače, o který v některých místech štrejchal řetěz a to přímo nesnáším. V pohodě jsem si ho doladil sám, však nejsem žádné ořezávátko. Níže přináším originální technický popis #Decathlon doplněný o to jaké komponenty jsem od února 2016 vyměnil. Žádná tragédie to, ale není a po cca 7000 ujetých km musím konstatovat, že #RockRider340 je držák a to mám k dispozici ještě grátis garančku, kterou využiji nejspíš až v listopadu. Dřív nebude čas. Je čas jít čmárat.

img_20160904_091009

Technický popis:

1 Rám: Exkluzivní rám Rockrider 340 nabízí jízdu ve vzpřímené pozici a umožňuje všestranné použití. Zesílený hliník 6061 T4T6 s nízkou hmotností a vysokou odolností. Smíšená geometrie slopping vyhovuje ženám i mužům. 3vrstvý nátěr s lakem poskytuje dlouhodobou ochranu rámu.

2 Vidlice: Odpružená vidlice Suntour XCT s 80mm zdvihem. Nastavení tuhosti pomocí ozubeného kolečka.

Vcelku kvalitní odpružení, jen mohla obsahovat ještě zámek vidlice.

3 Odpružení: Bez zadního odpružení.

Nechybí mi, celopéro jsem měl a zjistil jsem, že ho nepotřebuji. Nicméně bezchybně funkční jsou až celopéra ve vyšší cenové hladině.

4 Převody: Ocelový trojpřevodník (22 / 32 / 42 zubů) s plastovým krytem. 7rychlostní zadní měnič Shimano TY21. Přesmykač SHIMANO TZ30 nebo MICROSHIFT MS22. Řazení otočnou rukojetí SRAM MRX21 s označením rychlostí. Kazeta SHIMANO TZ21 se 7 pastorky (14 až 28 zubů). Široký a odolný řetěz KMC Z51.

I když komponenty nejsou top, nemám moc připomínek i když jsem byl prodavačem upozorněn, že by to chtělo lepší kazetu. Snad jen kolečko navic by bodlo. Řetěz jsem měnil po ujetých 4000km a to není vůbec špatné.

img_20160904_091035
5 Brzdy: Přední i zadní brzdy typu V-brake s pružinou zajišťují výkonné brzdění. Hliníkové brzdové páčky na 2 prsty.

Však jsem si vybral kolo s V-Brake. Dozadu jsem však dal lepší špalky značky B’TWIN za 139Kč.

6 Řídítka: Mírně zvýšená řídítka pro vyšší pohodlí při jízdě. Ocelová řídítka široká 600 mm zajišťují stabilitu a pohodlí při jízdě.

Vyměnil jsem na řidítkách gripy za pohodlnější „křidýlkové” značky Author za cca 175Kč a přidal na řídítka malé rohy pro pohodlnější jízdu na delší trasy.

img_20160904_090906
7 Představec: Hliníkový představec s délkou 90 mm (XS / S / M) a 110 mm (L / XL) s úhlem 10° poskytuje maximální pohodlí.

Představec 110mm mi sedí.

8 Hlavové složení: Hlavové složení typu A-headset je odolné vůči nárazům a spolehlivé v zatáčkách. Gripy B’TWIN Sport 300 se soft touch povrchem jsou protiskluzové a dokonale navazují na otočné rukojeti.

Připomínku ke gripům viz odstavec 6 (řidítka)

9 Sedlo: Exkluzivní sedlo B’TWIN ERGOFIT. Jeho širší „hamakový“ tvar zajišťuje rovnoměrné rozložení hmotnosti a poskytuje při jízdě pohodlí.Nebo: sedlo B’TWIN SPORT 100 se silnou pěnovou vrstvou pro maximum pohodlí.

Nesedí mi. Od takového sedla mám tak odřená stehna a bolí mě při delších jízdách zadek, holt každý jsme jiný. Už asi 4 roky jezdím na umělých sedlech značky Vertu asi za $7 z AliExpress.com . To sedlo prostě miluji.

img_20160904_090935
10 Sedlovka: Ocelová sedlovka s průměrem 29,8 mm, v délce 350 mm.

Obyčejná, ale zatím jsem ji neměnil. Svůj účel plní 🙂

11 Kola: 26″ kola B’TWIN Alloy Single Wall s jednostěnnými ráfky. Širší kola poskytují vyšší stabilitu, 36 paprsků zajišťuje odolnost vůči nárazům. Rychloupínák na předním kole usnadňuje údržbu, převoz i uskladnění kola.36 paprsků zajišťuje odolnost vůči nárazům. Rychloupínák na předním kole usnadňuje údržbu, převoz i uskladnění kola. Matice na zadním kole snižuje riziko krádeže.

Ráfky jsou sice jednostěnné, ale kvalitní (zatím drží), na 26″ se vzhledem ke své výšce cítím dobře. Chybějící rychloupínák na zadním kole mi nechybí, i když nebyl by špatný. Zdůvodnění Decathlonu proč není rychloupínák na zadním kole mi přijde vtipné.

12 Pláště: Nové horské pláště B´twin All terrain Dry 26 × 2,0 vynikají vysokým výkonem (díky vyztuženému běhounu) a přilnavostí v zatáčkách (díky postrannímu vzorku).

Jsou dobré, zadní plášť jsem měnil po 5000km. Přední tam je dosud.

13 Pedály: Ploché horské pedály s ložisky z tvrdé pryskyřice jsou lehké a bezpečné (bez ostrých hran, při sklouznutí nohy z pedálu není náraz tak bolestivý).

Pedály jsou levné a špatné. Používám pro větší pohodlí tenké široké BMX pedály značky Author se strapsy (pásky). Na #MTB nikdy nepoužívám nášlapy.

img_20160904_091035
14 Příslušenství: Součástí výbavy je kryt měniče a převodníku, zvonek, přední a zadní světlo a odrazky na kolech a pedálech. Na rám je možné připevnit zadní nosič, dětskou sedačku, stojánek, držák na láhev, přední i zadní blatník, podsedlovou brašnu atd.

Přední a zadní světlo nejsou součástí výbavy což nesouhlasí s tím co je psáno výše. Na kole mám přední světlo s elektronickým zvonkem (2v1) a vzadu mám gumovou blikačku. Na řídítka jsem přidal T adaptér a cyklocomputer. Přední blatník jsem měl doma v inventáři, zadní značky EVO  (na obrázku je ještě stará verze blatníku, který jsem používal) za 239Kč s uchycením na sedlovku byl zakoupen v Decathlonu. Dále košík a držák s pumpičkou taktéž z inventáře.

img_20160904_090915
15 Hmotnost: 14,85 kg vel. M bez pedálů.

Závěr: Za relativně málo peněz dostanete dobré kolo, které jak je psáno na webu není jen pro běžné ježdění, ale můžete mu dát i pořádně za uši.

Můj profil na Sports-Tracker: http://www.sports-tracker.com/view_profile/janciclek

Kompletní obrázková galerie: https://1drv.ms/a/s!AnEtk0ma1G1_wyGDsW6OIRP6_0yu

Advertisements

cyclopoint se představuje:

Cyklonadšenec pro kterého je 24hodin na kole ještě zábava a fanoušek moderních technologií, ale čeho je moc, toho je příliš. S krédem: "Provokovat lidi mě vždycky vzrušovalo" Madonna Viz.: http://mobilni-komunikace.blog.cz  http://www.endomondo.com/profile/2342152  Czech Republic Mé Motta: "Nedívat se zpátky, myslet na to, co mě čeká dnes a zítra" Bernard Hinault "Provokovat lidi mě vždycky vzrušovalo" Madonna
Příspěvek byl publikován v rubrice K Zamyšlení, Příslušenství, Uncategorized se štítky , , , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s